Tuesday, June 28, 2011

Ilhan Oh Ilhan...

Tgh syok tengaok citer  Law & Order Special Victim Unit (SVU),tiba-tiba say nampak dari ekor mata saya Ilhan sedang buat sesuatu di belakang kerusi malas yang saya duduk. Saja nk tengok kelaku dia,saya mengendap.Saya nampak dia bentang sejadah abah,angkat takbir,ruku',sujud,duduk antara dua sujud.berdiri,sujud,toleh kiri kanan,angkat tgn doa (tapi semua ni dia buat ikut style dia la).Pastu dia amik balik sejadah,lipat dua letak tepi.(huh! xder plak tipon canggih,lau tak dah saya rakam gelagat dia)Tanpa saya sedar,dia dh nampak sy mengendap dia.

Ilhan: Mama.
Saya: Yup..(sambil renung muka dia)
Ilhan: Iyan dh pandai mayang...
Saya: ye ker? pandai anak mama..nanti semayang sama2 mama papa kt umah eh?
Ilhan: Iyan nk smayang ngan papa mama atuk,nanti mama ajar iyan eh? nanti mama ckp iyan smayang btul2..
Saya:.................................(air mata dah bertakung)

Saya sedar,betapa kecilnya diri saya ni.Saya panggil Ilhan dan usap kepala dia.Semoga dia jadi anak yang Soleh dan cerdik.

Itu kisah semalam. Pagi nih...start mengamuk balik.apa yang dia nk pun saya xtau.marah benar sampai xmau naik kereta.Dah ler saya lambat.lagi mau buat pe'el.Habis saya dicubit dipukulnya.Aduh! Ilhan..Ilhan...sifat mu memang mencabar keimanan Mama!.Sabar jelah...

No comments:

Post a Comment