Thursday, December 23, 2010

Monster In Me==Mistaken Identity

Salam.
Semalam saya tengok CSI Miami. Kisah Anak bunuh Mak sebab Mak diaorg kejam giler.
Terkedu sekejap tengok citer tu, bukan sebab pelik or kagum. Sekarang nih pon kt Malaysia kes Bunuh orang dah macam bunuh Lalat jek...tikam,tembak,simbah asid dah macam rutin sehari-hari plak..Sungguh ngeri occay?
Berbalik pada citer CSI Mak kena bunuh ngan Anak dia pakai besball bat.Anak bagitau yang mak dia lau marah bley berubah jadi macam monster.full stop.
tiba-tiba saya teringat diri saya sendiri. ya btul, ader sket ciri2 Mak Yang Kena Bunuh tu dengan Saya. Tapi saya xder la sekejam sampai nak mencederakan anak sendiri. cuma bila time marah,saya seolah2 sudah lupa pada dunia nyata.Macam ada satu kuasa yang mengawal minda sampai saya tidak sedar telah menggunakan seluruh tenaga saya untuk marah. Itu perangai buruk saya. My Hubby sendiri akui yang saya sangat lain bila sedang marah.Seolah2 mcam bukan saya.Macam ada Monster Hijau or Biru or Merah yang tengah merasuk saya. Macam ader Saka plak yang take over my mind and soul. Lepas marah2 saya akan jadi xbermaya. Pernah terjadi saya mengamuk dengan Hubby (sebabnya: xmo citer..ini kisah rumah tangga.) Start dari dalam kereta from office untill sampai kat umah saya mengamuk menjerit2 non stop. Diulang NON STOP. Yang saya ingat saya ader pegang kertas saiz A4 yang banyak.Sampai kat umah,kereta saya dah macam  baru pas kena simbah ngan salji.Hancur kertas tu saya kerjakan jadi kepingan kecik2..saya turun kereta tapi kaki saya macam terawang2..masuk umah saya terus baring kt sofa. Betul2 xbermaya.(dimana kesudahannya saya MC pada keesokan harinya). Itulah last saya mengamuk dan lau bley saya xmo jadik macam tu lagi. Hubby pun jadik seram lau saya mengamuk. (time tu saya xbuat depan ilhan)
Kadang2 lau marah ilhan pon saya jadik macam tu..tapi bila marah anak, saya cepat tersedar.Mungkin sebab dia kecik or dia lebih banyak diam bila saya marah.
Ada Sekali saya marah Ilhan,dalam nangis dia tanya saya, "Mama sayang Ilhan x? " terus saya rasa macam nak nangis,sedey seyes biler dengar dia cakap macamtu..cepat2 saya peluk dia. pat bahu dia then bagitau yang saya sayang dia sangat2..
Sebab tu bila tgk citer CSI Miami tu semalam saya rasa mau bagi kurangkan kemarahan saya ni. (ader ke class anger management yg bley saya follow?). Saya tak mau marah saya yang maksimum ni akan memudharatkan diri saya dan family. Saya tak mau jadik macam Monster. Yang Paling penting--->Saya takut akhir hidup saya jadik macam hayat Mak Yang Kena Bunuh tu. Selisih Malaikat 44.

BilaMamaMulaBicara: Tolong jangan cari pasal dengan saya.Saya memang cepat Marah!---> What the he**?? Azam semoga saya cepat sembuh dari penyakit ni. Semoga keluarga dan saya dilindungi dari sebarang malapetaka. Seyes CSI kali ni btul2 beri kesan dalam diri saya.dem yuh!

No comments:

Post a Comment